Πρωτογενές πλεόνασμα!«Τα γυαλιά» στους λογής – λογής ιθύνοντες της εποχής έβαλε ο, θεωρητικά μικρός και αδύναμος, ΑΜΟΕορδαίας ο οποίος, στην πράξη, αποδείχθηκε ουσιαστικός, μελετημένος, με αναπτυξιακή λογική και προοπτική, στοιχεία τα οποία χρησιμοποίησε σωστά για να κινητοποιήσει τον γίγαντα που λέγεται ΔΕΗ και σε μικρό διάστημα να «στήσει» μια εντυπωσιακή πίστα Motocross στην Πτολεμαΐδα (*). Πλήθος αγωνιζόμενων και θεατών,, την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου εντυπωσιάστηκαν από το σύνολο υποδομών σε ένα χώρο που σίγουρα θα αποτελέσει παράγοντα ανάπτυξης σε πολλά επίπεδα και κυρίως στο ελληνικό Motocross. Κοντά στον ΑΜΟΕ και στην ΔΕΗ, ο Δήμος Εορδαίας που αγκάλιασε ένθερμα την ιδέα και την διοργάνωση αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος.
Σε αυτό το σκηνικό, ο Παναγιώτης Κουζής (ΛΕΜΟΚΑ, Honda) ξεδίπλωσε την ταχύτητά του και πήρε δύο ακόμα, πειστικές, νίκες στην κατηγορία
ΜΧ1, αφήνοντας τους Δημήτρη Βαγγελάκο (ΑΜΟΕ, Yamaha) και τον Γιώργο Ηλιόπουλο (ΠΑΛΕΜΟΤ, ΚΤΜ) να μονομαχούν και να ισοβαθμούν τελικά στον αγώνα. Άκεφος αλλά και άτυχος (πτώση, μικροτραυματισμός) ο Μανώλης Σκύβαλος (ΟΔΙΚΟ, Honda) ιδιαίτερα ανεβασμένος και μαχητικός ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (Μοτολέσχη Καβάλας, Yamaha) που όμως ταλαιπωρήθηκε από κακές εκκινήσεις ενώ ο επιθετικός Γιώργος Γεωργούσης (ΛΕΜΕ, Yamaha) χρειάζεται καλύτερη φυσική κατάσταση. “Σχεδόν” πρωταθλητής ο Π.Κουζής ενώ στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας ανέβηκε ο Βαγγελάκος, με τον Σκύβαλο σε μικρή απόσταση. Για τους στατικολόγους, στην Πτολεμαΐδα σημειώθηκε η πρώτη συμμετοχή αθλητή από την Αλβανία (GjergjiPetrit) σε ελληνικό αγώνα.
Παναγιώτης Κουζής
Πρωταθλητής 2013
ΜΧ2, στέφθηκε μαθηματικά, ήδη, ο Δημήτρης Κοντολέτας (ΑΟΛΜΟ, Yamaha) που έφυγε με δύο καρό σημαίες από την Πτολεμαΐδα σημειώνοντας εκπληκτικά γρήγορους γύρους. Εντυπωσιακό έως και συγκινητικό αγώνα έκανε ο Θεσσαλονικιός Γιάννης Τουρατζίδης (ΜΟΒΕ, Yamaha) ο οποίος συμμετείχε χωρίς να έχει αναρρώσει πλήρως από πρόσφατο τραυματισμό (ραγισμένη κλείδα σε αγώνα στο εξωτερικό). Ο Τουρατζίδης, σφίγγοντας τα δόντια πάλεψε νικηφόρα με τον επανακάμψαντα Παναγιώτη Παπίλα (ΑΜΛΕΧ, Honda) και με τον πάντα μαχητικό και γρήγορο Γιώργο Αρβανίτη (ΛΑΜΣ, Kawasaki) για να πανηγυρίσει την πρώτη του «δευτεριά» σε πρωταθληματικό αγώνα, τόσο σε σκέλος όσο και στον αγώνα συνολικά, αποτέλεσμα που τον έφερε, οριακά, και στην 2
η θέση της βαθμολογίας. Αισθητή η απουσία του τραυματία (επίσης κλείδα, επίσης σε αγώνα στο εξωτερικό) Μανώλη Κρητικού, έπεσε και τραυματίστηκε ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς (ΜΑΟΚ, Husqvarna) πάντα υπολογίσιμος στην περιοχή του ο Κοζανίτης Χρήστος Λουμπουτσκός (ΟΔΙΚΟ, Kawasaki) ενώ χρώμα και ένταση έδωσαν, ο επανερχόμενος στην ΜΧ2 Νίκος Λυρίου που αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα καθώς και ο εκ Σουηδίας ορμώμενος ToniDahl.
Δημήτρης Κοντολέτας
Εντυπωσιακότατη επανεμφάνιση του Σταμάτη Λυρίου (Ικαρος, Kawasaki) στην κατηγορία
ΟΡΕΝ με τον ταχύτατο Ρόδιο αναβάτη να διαλύει τον συναγωνισμό (2 νίκες ) ενώ ο «συνήθης» ύποπτος Σταμάτης Δημολιάνης (ΛΕΜΟΤ, Kawasaki) κέρδισε 2 φορές τις μονομαχίες του με τον, πρωταθλητή του 2012, Κυριάκο Κιουτσούκωστα (Μοτολέσχη Καβάλας, Suzuki) και αύξησε την βαθμολογική υπεροχή του. Χωρίς λάθη οι εμφανίσεις των Θανάση Αργυρόπουλου (ΠΑΛΕΜΟΤ, Honda) και Κώστα Παπαδόπουλου (ΜΟΒΕ, Kawasaki). «Εμαθα για την καινούργια πίστα και… να ‘μαι» δήλωσε ο αγέραστος ακρίτας (Εβρος) Γιώργος Μανδάνης (ΛΕΜΕ, Honda) ενώ αισθητή ήταν η απρόσμενη απουσία του Νίκου Κριμπούνη.
Στα
Quadδύο ακόμη νίκες και για τον Γιώργο Καπέλη (ΜΟΒΕ, Yamaha), με τους Κώστα Ντούζο (ΜΟΒΕ, ΚΤΜ) και Γιώργο Χαραλάμπους (ΜΟΒΕ, Harris) να τον ακολουθούν σε σχετικά μικρή απόσταση και να μονομαχούν σθεναρά για την 2
η θέση στην οποία ισοβάθμισαν για να κρατήσουν ζωντανή την αγωνία για το Νο2 της βαθμολογίας.
Γιώργος Καπέλης
(*) Η πίστα ΜΧ στην Πτολεμαΐδα βρίσκεται σε καλά περιφραγμένο χώρο 5,5 χλμ ανατολικά της Πτολεμαΐδας, δίπλα στην κοινότητα του Αγ. Χριστοφόρου, σε αμφιθεατρική περιοχή, η αγωνιστική διαδρομή έχει μήκος 1700μ. περίπου και ελάχιστο πλάτος 8μ. και έχει στο μεγαλύτερο μήκος της σφικτή άμμο η οποία μεταφέρθηκε εκεί (περισσότερα από 15.000 κυβ. μέτρα!) για να προσφέρει καλύτερες αγωνιστικές συνθήκες, είναι αριστερόστροφη, με άλματα από σφικτό χώμα για να μην αλλοιώνονται κατά την διάρκεια των αγώνων, υπάρχει μπάρα εκκίνησης 40 θέσεων, εσωτερικό οδικό δίκτυο για την μετακίνηση των οχημάτων της οργάνωσης, τσιμέντινη κερκίδα 700 θεατών (!), πλυντήρια μοτοσυκλετών, παροχές ρεύματος για τους αθλητές και νυχτερινό φωτισμό στον χώρο στάθμευσης τους, χώρους στάθμευσης για χιλιάδες θεατές, άνετη πρόσβαση ενώ σε φάση άμεσης υλοποίησης βρίσκονται, πλήρες σύστημα διαβροχής με γεώτρηση, 3όροφο κτίριο γραμματείας/χρονομέτρησης, μόνιμοι χώροι υγιεινής και πολλά άλλα.
Επόμενος, προτελευταίος, αγώνας στις 22 Σεπτεμβρίου στο Argos Motocross Park.
Βαθμολογία στο
www.amotoe.grΦωτό: Θοδωρής Ερμήλιος