Ανέκαθεν η Κάλυμνος φημιζόταν για τα σφουγγάρια της. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ο εν λόγω τουριστικός προορισμός αποφάσισε να εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν του. μακάρι το παράδειγμά της να εμπνεύσει και άλλους προορισμούς και να προσανατολιστούν στην αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, ένα νέο τουριστικό προϊόν ξεπρόβαλλε στην Κάλυμνο, ένα νησί που θεωρείται από τους ειδικούς ως ένας από τους καλύτερους αναρριχητικούς προορισμούς στον κόσμο. Περίπου 7000 – 8000 άτομα, από τον Απρίλιο μέχρι τον Νοέμβριο, επισκέπτονται τη νοτιοδυτική ακτή του νησιού, όπου βρίσκονται τα «καταραμένα» βράχια της Καλύμνου.
Οι αναρριχητές, που διαμένουν σε αξιοπρεπή ενοικιαζόμενα δωμάτια και απαιτούν καλό και οικονομικό φαγητό σε ταβέρνα, έχουν μαζί τους εξοπλισμό αξίας άνω των 1500 ευρώ. Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι, η συγκεκριμένη ομάδα δεν αποτελείται από νεαρούς, αλλά από οικογένειες με παιδιά, ακόμη και συνταξιούχους, που επισκέπτονται «τη Μέκκα της αναρρίχησης» για να ανακαλύψουν μερικές από τις 2.200 αναρριχητικές διαδρομές (στο μέλλον, όταν θα αξιοποιηθούν άπασες οι δυνατότητες του νησιού, ο αριθμός αυτός αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί).
Πολλοί επιχειρηματίες αντιλήφθηκαν τη νέα τάση και επέτυχαν ανέξοδα να προσαρμοστούν στις ανάγκες του νέου τους κοινού – εν έτει 2013 περίπου 100 μικρομεσαίου μεγέθους τουριστικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο νησί.
Δεν προκαλεί λοιπόν έκπληξη, που η κορυφαία αμερικάνικη κατασκευάστρια εταιρεία ρούχων και εξοπλισμού υπαίθρου, η NorthFace, λάνσαρε, με αφορμή το παγκόσμιο φεστιβάλ αναρρίχησης που διοργανώθηκε στο νησί το 2012, μια νέα σειρά προϊόντων με την επωνυμία Kalymnos. Πηγή: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (Πρωτοπαπαδάκης Ιωάννης - Εκδ. Σταμούλης). Δείτε το trailer του The North Face Kalymnos Climbing Festival που θα πραγματοποιηθεί 10 – 13 Οκτωβρίου 2013.! Video by
NorthFace