Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι βρέθηκαν το Σάββατο 5/1 στην πρωτεύουσα του Περού, Lima, για να παρακολουθήσουν την τελετή εκκίνησης του Rally Dakar 2013.
O φετινός αγώνας που ξεκίνησε το Σάββατο 5/1 αποτελείται από 14 ετάπ συνολικού μήκους 8.500 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 4.100 θα είναι χρονομετρημένα.
Οι 745 συμμετέχοντες (συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων υποστήριξης) που προέρχονται από 53 διαφορετικές εθνικότητες (αριθμός ρεκόρ), θα περάσουν από το Περού στη Χιλή και εν συνεχεία στην Αργεντινή για να επιστρέψουν στη Χιλή, όπου στις 20 του μηνός θα πέσει η αυλαία του αγώνα στην πρωτεύουσα Santiago. Σε αυτό το Γολγοθά θα υπάρχει μόλις μια ημέρα ξεκούρασης, στις 13 του μηνός.
Για ακόμα μια χρονιά ο αριθμός συμμετοχών είναι εντυπωσιακός: 161 αυτοκίνητα, 196 μοτοσυκλέτες, 75 φορτηγά και 40 quads ξεκίνησαν την περιπέτεια με στόχο να φτάσουν στον τερματισμό. Μια αποστολή που κάθε άλλο παρά εύκολη είναι.
Έτσι ξεκίνησαν όλα...
Όλα ξεκίνησαν το 1977 όταν ο Thierry Sabine χάθηκε στη Λιβύη ενώ συμμετείχε στο Ράλι Abidjan- Nice. Η έρημος τον κέρδισε και η περιπέτεια που έζησε τού άρεσε. Από τότε καρφώθηκε στο μυαλό του η ιδέα της διεξαγωγής ενός πολυήμερου αγώνα αντοχής στον οποίο άνθρωποι και μηχανές θα προσπαθούσαν να επιβιώσουν στη μάχη τους με τα στοιχεία της φύσης.
Στις 26 Δεκεμβρίου του 1978, ο Sabine είδε το όνειρό του να παίρνει σάρκα και οστά. Το πρώτο Ράλι Paris - Dakar ξεκίνησε με τη συμμετοχή 170 αγωνιζομένων οι οποίοι κάλυψαν 10.000km διασχίζοντας την Αλγερία, τη Νιγηρία, το Μάλι, την Κάτω Βόλτα και τη Σενεγάλη.
Από τότε η ιστορία άλλαξε, με το Ράλι Dakar να γίνεται πλέον θεσμός και να αποτελεί τον αγώνα που κάθε χρόνο ανοίγει την αυλαία της σεζόν στα μηχανοκίνητα σπορ. Εδώ και 35 χρόνια αυτή η ξεχωριστή φυλή ανθρώπων, περνάει τις πρώτες μέρες του νέου έτους διασχίζοντας ερήμους και σκληροτράχηλες επιφάνειες.
Τα τελευταία 5 χρόνια, για λόγους ασφαλείας, ο αγώνας έχει μεταφερθεί στη Λατινική Αμερική, παρ' όλα αυτά η λέξη Dakar στον επίσημο τίτλο έχει διατηρηθεί αφού αποτελεί το σήμα κατατεθέν του κορυφαίου αγώνα αντοχής στον πλανήτη.
Με αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, quads, φορτηγά και δίψα για περιπέτεια, δεν διστάζουν να ρισκάρουν ακόμα και τη ζωή τους προκειμένου να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό.
Η ρήση που διέπει όλους όσοι αποφασίσουν να πάρουν μέρος ρισκάροντας μερικές φορές ακόμα και τη ζωή τους είναι ...«Για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις».
SS1: Lima - Pisco
Ήδη από την 1η ειδική που ξεκίνησε από τη Lima και ολοκληρώθηκε στο Pisco, έπειτα από μόλις 13 αγωνιστικά χιλιόμετρα είχαμε αρκετές απώλειες.
Στην κατηγορία των αυτοκινήτων, ο Carlos Sainz με το πρωτότυπο buggy thw Qatar Red Bull Rally Team πήρε την 1η ειδική και ταυτόχρονα τέθηκε επικεφαλής γενικής. Δεύτερος ήταν ο Αργεντινός Lucio Alvarez με Toyota με τον Nasser Al-Attiyah να είναι 3ος.
Στις μοτοσυκλέτες, νικητής της ειδικής ήταν ο «Chaleco» Lopez με KTM 450 Rally. Ακολούθησε από κοντά ο Frans Verhoeven με Yamaha YZ450F, ενώ 3ος ήταν ο Pablo Qintanilla με Honda. O Θεοχάρης Καραθανάσης ολοκλήρωσε την ειδική στην 163η θέση, όντας 23 λεπτά πιο αργός από τον «Chaleco».